Kirjoittajasta

Moi, tervetuloa blogiini! Olen Mel Schmidt, brändivalmentaja ja digitoimisto Schmidt Communications Oy:n intohimoinen yrittäjä. Yrittäjän vapaus ja hauskuus työssä ovat teemoja, joista en ole valmis tinkimään missään tilanteessa. Rakastan markkinointia, brändiviestintää ja digitaalista liiketoimintaa. Blogissani ratkon epäjohdonmukaisen viestinnän aiheuttamia tosielämän ongelmia ja puhun yrittäjän arkeen sekä hyvinvointiin liittyvistä teemoista.

7 vuotta yrittäjänä, Mel Schmidt
7 vuotta yrittäjänä – henkilökohtainen tervehdykseni. Perinteisesti olen joka vuosi julkaissut koostevideon kuluneesta vuodesta tai henkilökohtaisen videotervehdyksen. Tämä vuosi on ...
Ihanneasiakas eli ostajapersoona, Brändivalmentaja Mel Schmidt
Ihanneasiakas eli ostajapersoona on henkilö, joka etsii tarjoamaasi ratkaisua ja on valmis maksamaan tuotteestasi tai palvelusta jota tarjoat. Asiakastasi kiinnostavan ...
Ihanneasiakkaan tunnistaminen – Mel Schmidt blogi
Ihanneasiakkaan tunnistaminen on elintärkeä toimenpide mille tahansa yritykselle. Kun sisältömarkkinointi menee metsään eikä uusia liidejä tule, löytyy juurisyy epäonnistumiselle usein ...
Instagram kävijätiedot ja niiden analysointi (kevät 2021), Mel Schmidt blogi
Instagram kävijätiedot (insights) on yritys- ja sisällöntuottajatilien työkalu, jonka avulla seuraat tilisi tärkeimpiä tunnuslukuja, sisällön vaikuttavuutta ja onnistumista, sekä saat ...
Brändäys verkossa – osa 3/3
Brändäys verkossa – osa 3/3 on kolmiosaisen brändäys verkossa -sarjan viimeinen julkaisu, jossa kerron kymmenen vinkkiä onnistuneeseen brändäykseen. Lue myös ...
Instagram story, Mel Schmidt
Instagram story on paikka, jossa sisällöntuottajalla on mahdollisuus syventää suhdettaan seuraajiin, luoda arvoa ja rakentaa luottamusta. Story onkin ehdoton työkalu ...
Brändäys verkossa – osa 2 | Mel Schmidt blogi
Brändäys verkossa – osa 2 on on kolmiosaisen tekstisarjan, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa, toinen kirjoitus. ...
Brändäys verkossa, Mel Schmidt blogi
Brändäys verkossa -sarja on kolmiosainen tekstisarja, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa. Brändäys verkossa – mitä ja ...
Ajanhallinta, Mel Schmidt blogi
Ajanhallinta on taito, jota voi kehittää. Hey Ninja! Kohta, aivan kohta saamme jättää hyvästit vuodelle 2020 ja toivottaa uusi vuosi ...
Muutos vie mukavuusalueen ulkopuolelle
Muistatko sen kutkuttavan tunteen, kun päätit perustaa yrityksesi? Tai muistatko, kuinka innoissasi olit, kun päätit tarttua tilaisuuteen ja hypätä? Minä ...
Yrittäjyys ja arvostus yrittäjyyttä kohtaan on kokemuksieni ja havaintojeni mukaan noussut viime vuosien aikana. Olen huomannut, että yksinyrittäjiä, mikro- ja ...