Mel Schmidt blogi
Moi, tervetuloa blogiini!
Olen Mel Schmidt, brändivalmentaja ja Kasvuakatemian perustaja. Yrittäjän vapaus ja hauskuus työssä ovat teemoja, joista en ole valmis tinkimään missään tilanteessa. Rakastan markkinointia, brändiviestintää ja digitaalista liiketoimintaa. Blogissani ratkon epäjohdonmukaisen viestinnän aiheuttamia tosielämän ongelmia ja puhun yrittäjän arkeen sekä hyvinvointiin liittyvistä teemoista.
Jakso 011 – 3 vinkkiä Instagram storyn katsojalukujen kasvattamiseen orgaanisesti
Tässä jaksossa jaan 3 vinkkiä, joiden avulla kasvattaa Instagram storyn katsojalukuja orgaanisesti.
Jakso 010 – Synttärispesiaali – 9 vuotta yrittäjänä
Juhli kanssani 9-vuotista yrittäjänuraani kuuntelemalla ensimmäinen podcast-jaksoni vuoteen!
Asiantuntijabrändin vahvistaminen sisältöjen avulla (3 ehdotusta tekemiseen)
Kuinka rakentaa brändiä orgaanisesti? Tässä tekstissä jaan 3 ehdotusta, miten asiantuntija voi vahvistaa brändiään sisältöjen avulla.
JAKSO 009 – 5 ajatonta vinkkiä (some) sisällöntuotantoon (1. videopodcast)
Elämäni ensimmäisessä videopodcastissä jaan 5 + 1 ajatonta vinkkiä some-sisällöntuotantoon.
Aamurutiinien merkitys arjessani
Aamurutiinien avulla olen onnistunut vapauttamaan itseni turhasta päätöksenteosta heti aamulla, herättelemään kehoni uuteen päivään ja lisännyt tehokkuutta päiviini. Tässä tekstissä esittelen tämän hetken aamurutiinit, jotka luovat järjestystä arkiaamuihini.
Näin tallennat TikTok-videon ilman vesileimaa
TikTok on yksi mielenkiintoisimmista some-alustoista. Erityisen kiinnostavan TikTokista tekee se, että sen avulla yritykset ja pienet brändit voivat saavuttaa suurtakin näkyvyyttä pienessä ajassa, minimaalisella panostuksella ja naurettavan pienellä budjetilla.
JAKSO 008 – kuinka aloittaa alusta? (+maksuton elämänpyörä-työkalu)
Vuoden 2023 ensimmäinen podcast-jakso käsittelee aihetta kuinka aloittaa alusta. Jakson inspiraatio on peräisin täysin omasta (työ)elämästäni, jonka koen olleen jo hetken pienellä tauolla.
Miksi kirjoittaa blogia vuonna 2023?
Aikojen alussa jo kauan ennen sosiaalista mediaa oli blogeja, joiden ympärille kasvoi kokonaisia yhteisöjä. Tässä tekstissä kerron 5 syytä miksi kirjoittaa blogia nopeiden sisältöjen aikakautena.
Rehellinen dialogi itsensä kanssa antaa vastauksia
The Diary of A CEO -podcastissä Jordan Peterson ja Steven Bartlett argumentoivat, että ihmisen tarkoitus on kehittyä, kasvaa sekä mennä eteenpäin. Tärkeintä ei ole itse päämäärä, vaan jatkuva kehitys ja oppiminen myös unelman toteuttamisen jälkeen.
Mitä katsoa Netflixistä (suosituksia itsensä kehittämisestä kiinnostuneille)
Netflix-dokumentteja, joihin rakastuin vuonna 2022. Tähän artikkeliin olen koonnut inspiroivia ja elämänmyönteisiä dokumentteja, joista jokainen on tarjoillut työkaluja itsensä kehittämiseen.
Kevytyrittäjyys: ansaintamahdollisuuksia omalla osaamisella
Harkitsetko kevytyrittäjyyttä? Tässä tekstissä kerron matkastani kevytyrittäjästä osakeyhtiön toimitusjohtajaksi. Kolumni on alunperin julkaistu maaliskuussa 2018 Varsinais-Suomen Nuorten Yrittäjien blogissa.
7 vuotta yrittäjänä: 7 asiaa jotka olen tänä aikana oppinut
7 vuotta yrittäjänä – jaan sinulle 7 asiaa, jotka olen tänä aikana oppinut ja jotka olisin halunnut tietää yrittäjyyteni alussa.
INSPIROIVAT NAISET -PODCAST: Yrittäjäksi halusta työllistyä
Inspiroivat naiset -podcastissä puhumme yrittäjyyteen liitetyistä mielikuvista, digiyrittäjyydestä Balilla sekä siitä, miten löytää asiakkaita.
Ihanneasiakas eli ostajapersoona
Ihanneasiakas eli ostajapersoona on henkilö, joka etsii tarjoamaasi ratkaisua ja on valmis maksamaan tuotteestasi tai palvelustasi.
Ihanneasiakkaan tunnistaminen: mistä lähteä liikkeelle?
Ihanneasiakkaan tunnistaminen on elintärkeä toimenpide brändille. Mutta mistä lähteä liikkeelle? Kokosin 3 kysymystä, joihin vastata.
Ruutuajan vähentäminen vaikutti suoraan uneen
"Ruutuajan vähentäminen tekisi hyvää varmaan minullekin." Tässä julkaisussa puhun kokeiluni positiivisista vaikutuksista.
Arki ilman älypuhelinta: näin käytin ylimääräiset 4,75 tuntia päivässä
Arki ilman älypuhelinta on jo ajatuksena lähes mahdoton. Tässä artikkelissa kerron, miten käytin vapautuneet 4,75 tuntia vuorokaudessa.
Ruutuaika väheni 77 % – kaksi viikkoa ilman puhelinta
Ruutuaika ja sen vaikutukset hyvinvointiimme lienee aikamme vitsaus. Tässä artikkelissa kerron miksi päätin vähentää puhelimen käyttöä.
Instagram kävijätiedot ja niiden analysointi (kevät 2021)
Instagram kävijätiedot ja niiden analysointi keväällä 2021. Näin mittaat sisältömarkkinointiasi ja sen tehoa Instagramissa.
Brändäys verkossa – osa 3/3
Brändäys verkossa – osa 3/3 on osa kolmiosaista tekstisarjaa, jossa kerron kymmenen vinkkiä onnistuneeseen digibrändäykseen.