Instagram story – boostaa sitoutumista näillä vinkeillä

Instagram story on paikka, jossa sisällöntuottajalla on mahdollisuus syventää suhdettaan seuraajiin, luoda arvoa ja rakentaa luottamusta. Story onkin ehdoton työkalu jokaiselle, joka haluaa rakentaa brändiä hyödyntäen gramia!

Seuraamme keskimäärin 200 Instagram-tiliä. Toinen lähde sanoo, että keskiarvo olisi noin 800 tiliä. Niin tai näin, on tuo määrä järjettömän kova. Kysymys kuuluukin, kuinka varmistua siitä että oma profiili ja story on aina ensimmäisten joukossa kun käyttäjä avaa Instagramin.

Instagram Story

#1 Julkaise säännöllisesti

Instagramin algoritmit rakastavat sitä, että tuotat sisältöä säännöllisesti ja vietät aikaa alustassa. Julkaise siis vähintään 5 Instagram story -julkaisua päivässä. Älä kuitenkaan postaa kaikkia päivän stoorejasi samalla kerralla, sillä muutoin on vaikutus lähes sama kuin että olisit julkaissut vain yhden tarinan.

#2 Julkaise Instagram story kahden tunnin välein

Jaa päivän storyt useampaan osaan ja julkaise noin kahden tunnin välein. Tämä triggeröi algoritmiä kertoen Instagramille, että tililläsi on uutta ja tuoretta sisältöä. Näin algoritmi todennäköisemmin puskee tarinaasi edemmäs story-jonossa.

#3 Käytä interaktiivisia tarroja

Boostaa sitoutumista storyssa käyttämällä erilaisia interaktiivisia tarroja, kuten A/B- ja monivalintakyselyitä. Instagram pitää tarinoista, joihin käyttäjät reagoivat esimerkiksi täppäämällä ruutua, lähettämällä reaktion, yksityisviestin (DM) tai tekemällä jonkun muun toiminnon tarinassa. Muista myös silloin tällöin tarinaa luodessasi lisätä pätkään selkeä toimintakehoite (call to action).

Instagram Story tarrat

#4 Hyödynnä gramin visuaaliset mahdollisuudet

Tee tarinastasi visuaalisesti kiinnostavaa ja viehättävää hyödyntämällä Instagramin erilaisia työkaluja kuten tarroja, #hashtagejä, sijaintimerkintöjä ja giffejä. Pyri pitämään katsojasi mielenkiintoa yllä panostamalla myös tarinoiden visuaalisuuteen. Kustomoimalla tarinoita visuaalisesti luot myös visuaalista brändiä.

#5 Tee tarinastasi viihdyttävää ja mielenkiintoista

Kaiken sisällön ei aina tarvitse (noudata aina 80/20-sääntöä) liittyä siihen mitä myyt tai johonkin bisneksesi osa-alueeseen. Jokaisen tarinan tarkoitus ei ole tuoda lisää kauppaa. Persoona saa näkyä ja mitä enemmän olet oma itsesi, sen enemmän vedät puoleesi oikeita asiakkaita!

#6 Instagram story on tapa pitää hauskaa

Instagram story on ihana ja luova ympäristö. Nauti tekemisestä, yhteisöllisyydestä ja mahdollisuudesta luoda oikeita ystävyys- sekä kumppanuussuhteita seuraajiesi kanssa.

Mel | @iammelschmidt

Oletko valmis muuttamaan sisällöntuotantoprosessin kannattavaksi some-viestinnäksi? Tutustu 5 päivän sisällöntuotantotreeniin >

Edellinen
Edellinen

Brändäys verkossa – osa 3/3

Seuraava
Seuraava

Brändäys verkossa – osa 2/3