"Well behaved women rarely make history" ...

Tarinoita ja arkea poikkeustilan hurlumhein keskeltä. Kirjoittajina eri toimialojen yrittäjiä kivijalkaliikkeiden omistajista verkkokauppiaisiin, valmentajiin ja palvelualojen ammattilaisiin. ...
Instagram kävijätiedot ja niiden analysointi (kevät 2021), Mel Schmidt blogi

Instagram kävijätiedot (insights) on yritys- ja sisällöntuottajatilien työkalu, jonka avulla seuraat tilisi tärkeimpiä tunnuslukuja, sisällön vaikuttavuutta ja onnistumista, sekä saat ...
Brändäys verkossa – osa 3/3

Brändäys verkossa – osa 3/3 on kolmiosaisen brändäys verkossa -sarjan viimeinen julkaisu, jossa kerron kymmenen vinkkiä onnistuneeseen brändäykseen. Lue myös ...
Instagram story, Mel Schmidt

Instagram story on paikka, jossa sisällöntuottajalla on mahdollisuus syventää suhdettaan seuraajiin, luoda arvoa ja rakentaa luottamusta. Story onkin ehdoton työkalu ...
Brändäys verkossa – osa 2 | Mel Schmidt blogi

Brändäys verkossa – osa 2 on on kolmiosaisen tekstisarjan, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa, toinen kirjoitus. ...
Brändäys verkossa, Mel Schmidt blogi

Brändäys verkossa -sarja on kolmiosainen tekstisarja, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa. Brändäys verkossa – mitä ja ...
Ajanhallinta, Mel Schmidt blogi

Ajanhallinta on taito, jota voi kehittää. Hey Ninja! Kohta, aivan kohta saamme jättää hyvästit vuodelle 2020 ja toivottaa uusi vuosi ...
Ajankäyttö – se kasvaa mihin keskityt - Mel Schmidt blogi

Ajankäyttö on yrittäjän tärkeimpiä taitoja. Joskus on syytä pysähtyä tarkastelemaan, mihin ajatuksensa ja energiansa keskittää. Moi! Terveisiä hiljaisuuden tältä puolen! ...
Mikä on henkilöbrändi? Mel Schmidt blogi

Henkilöbrändi on trendikäs sana. Mutta mitä sillä oikeasti tarkoitetaan ja miksi sinun pitäisi rakentaa sitä? Maineesi on brändisi. Brändisi on ...
Markkinoinnin ei tarvitse olla hampaat irvessä tekemistä

Markkinoinnin tekeminen korostuu muuttuvassa maailmassa. Tilanne jossa elämme pakottaa yrittäjiä pohtimaan markkinointia uudestaan. Nyt he, jotka ovat systemaattisesti rakentaneet brändiään ...
Toimintasuunnitelma työkaluksi kriisin keskellä

Toimintasuunnitelma toimii työkaluna silloin, kun maailma heittää häkkyrää. Olemme isojen asioiden äärellä. Maailman ihmiset taistelevat kahta suurta konfliktia vastaan: viruksen ...
Muutos vie mukavuusalueen ulkopuolelle

Muistatko sen kutkuttavan tunteen, kun päätit perustaa yrityksesi? Tai muistatko, kuinka innoissasi olit, kun päätit tarttua tilaisuuteen ja hypätä? Minä ...

Aloittaessani yritystoimintaa maaliskuussa 2015 ei lähipiirissäni juurikaan ollut yrittäjiä. Minulla ei ollut yrittäjäystäviä ja jo pelkästään käsitteenä sana yrittäjä tuntui ...

Yrittäjä huolehtii yrityksestään kuin rakkaasta läheisestään. Hän panostaa yrityksen hyvinvointiin ja kasvuun, sekä huolehtii yrityksen päivittäisistä, taustalla tapahtuvista asioista jotka ...
Kolme asiaa, jotka yrittäjyys on opettanut, blogi

Niin kaunis elokuu vaihtui syyskuuksi ja kaipaamani arki palasi. Takaraivossa jyskyttää, että enää (ja samaan aikaan – vielä) neljä kokonaista ...

Yrittäjyys ja arvostus yrittäjyyttä kohtaan on kokemuksieni ja havaintojeni mukaan noussut viime vuosien aikana. Olen huomannut, että yksinyrittäjiä, mikro- ja ...
Kuukauden sometauko, mitä tapahtui? Mel Schmidt blogi

Kuukauden sometauko saattaa äkkiä kuulostaa pelottavalta. Unohdetaanko minut? Lopettavatko asiakkaani seuraamasta minua? Mitä jos kilpailijani kiilaa ohitse? Keskustelin muutamia viikkoja ...
Ellei tänään, niin koska sitten?

Olen sellainen tyyppi, joka innostuu nopeasti, fiilistelee nanosekunnin, tarttuu sitten toimeen, tekee kaikkensa lopputuloksen eteen ja siirtyy sitten seuraavaan kohteen ...