"Well behaved women rarely make history" ...
7 vuotta yrittäjänä, Mel Schmidt
7 vuotta yrittäjänä – henkilökohtainen tervehdykseni. Perinteisesti olen joka vuosi julkaissut koostevideon kuluneesta vuodesta tai henkilökohtaisen videotervehdyksen. Tämä vuosi on ...
INSPIROIVAT NAISET -PODCAST – Yrittäjäksi halusta työllistyä
Sain kunnian vierailla Inspiroivat Naiset -podcastissä. Jaksossa puhumme shown juontajan Lanan kanssa siitä, miten yrittäjyyteen liitetyt tarinat luovat mielikuvaa, että on mahduttava tietynlaiseen ...
Ihanneasiakas eli ostajapersoona, Brändivalmentaja Mel Schmidt
Ihanneasiakas eli ostajapersoona on henkilö, joka etsii tarjoamaasi ratkaisua ja on valmis maksamaan tuotteestasi tai palvelusta jota tarjoat. Asiakastasi kiinnostavan ...
Ihanneasiakkaan tunnistaminen – Mel Schmidt blogi
Ihanneasiakkaan tunnistaminen on elintärkeä toimenpide mille tahansa yritykselle. Kun sisältömarkkinointi menee metsään eikä uusia liidejä tule, löytyy juurisyy epäonnistumiselle usein ...
Ruutuajan vähentäminen vaikutti suoraan uneen
"Ruutuajan vähentäminen tekisi hyvää varmaan minullekin." Näin kommentoi lähes jokainen, jolle kerroin kahden viikon kokeilustani rajoittaa puhelimeni käyttöä alle kahteen ...
Arki ilman älypuhelinta - Velkua Vanha Salakuljettaja
Arki ilman älypuhelinta on jo ajatuksena lähes mahdoton. Välillä tuntuu että koko elämämme, niin työ kuin vapaa-aika, sekä ammatilliset että ...
Ruutuaika väheni 77 prosenttia, kaksi viikkoa ilman puhelinta
Ruutuaika ja sen vaikutukset hyvinvointiimme lienee aikamme vitsaus. Ruudun edessä vietetyn ajan tiedetään edesauttavan silmien rasitusta, päänsärkyä, migreeniä, selän fyysisiä ...
Instagram kävijätiedot ja niiden analysointi (kevät 2021), Mel Schmidt blogi
Instagram kävijätiedot (insights) on yritys- ja sisällöntuottajatilien työkalu, jonka avulla seuraat tilisi tärkeimpiä tunnuslukuja, sisällön vaikuttavuutta ja onnistumista, sekä saat ...
Brändäys verkossa – osa 3/3
Brändäys verkossa – osa 3/3 on kolmiosaisen brändäys verkossa -sarjan viimeinen julkaisu, jossa kerron kymmenen vinkkiä onnistuneeseen brändäykseen. Lue myös ...
Instagram story, Mel Schmidt
Instagram story on paikka, jossa sisällöntuottajalla on mahdollisuus syventää suhdettaan seuraajiin, luoda arvoa ja rakentaa luottamusta. Story onkin ehdoton työkalu ...
Brändäys verkossa – osa 2 | Mel Schmidt blogi
Brändäys verkossa – osa 2 on on kolmiosaisen tekstisarjan, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa, toinen kirjoitus. ...
Brändäys verkossa, Mel Schmidt blogi
Brändäys verkossa -sarja on kolmiosainen tekstisarja, jossa kerron kymmenen vinkkiä siihen, kuinka brändätä itsensä verkossa. Brändäys verkossa – mitä ja ...
Ajanhallinta, Mel Schmidt blogi
Ajanhallinta on taito, jota voi kehittää. Hey Ninja! Kohta, aivan kohta saamme jättää hyvästit vuodelle 2020 ja toivottaa uusi vuosi ...
Ajankäyttö – se kasvaa mihin keskityt - Mel Schmidt blogi
Ajankäyttö on yrittäjän tärkeimpiä taitoja. Joskus on syytä pysähtyä tarkastelemaan, mihin ajatuksensa ja energiansa keskittää. Moi! Terveisiä hiljaisuuden tältä puolen! ...
Mikä on henkilöbrändi? Mel Schmidt blogi
Henkilöbrändi on trendikäs sana. Mutta mitä sillä oikeasti tarkoitetaan ja miksi sinun pitäisi rakentaa sitä? Maineesi on brändisi. Brändisi on ...
Markkinoinnin ei tarvitse olla hampaat irvessä tekemistä
Markkinoinnin tekeminen korostuu muuttuvassa maailmassa. Tilanne jossa elämme pakottaa yrittäjiä pohtimaan markkinointia uudestaan. Nyt he, jotka ovat systemaattisesti rakentaneet brändiään ...
Toimintasuunnitelma työkaluksi kriisin keskellä
Toimintasuunnitelma toimii työkaluna silloin, kun maailma heittää häkkyrää. Olemme isojen asioiden äärellä. Maailman ihmiset taistelevat kahta suurta konfliktia vastaan: viruksen ...
Muutos vie mukavuusalueen ulkopuolelle
Muistatko sen kutkuttavan tunteen, kun päätit perustaa yrityksesi? Tai muistatko, kuinka innoissasi olit, kun päätit tarttua tilaisuuteen ja hypätä? Minä ...
Aloittaessani yritystoimintaa maaliskuussa 2015 ei lähipiirissäni juurikaan ollut yrittäjiä. Minulla ei ollut yrittäjäystäviä ja jo pelkästään käsitteenä sana yrittäjä tuntui ...
Yrittäjä huolehtii yrityksestään kuin rakkaasta läheisestään. Hän panostaa yrityksen hyvinvointiin ja kasvuun, sekä huolehtii yrityksen päivittäisistä, taustalla tapahtuvista asioista jotka ...